T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AYDIN / BOZDOĞAN - Bozdoğan Anadolu Lisesi

Meslekler C Harfi ile Başlayanlar

ÇOCUK GELİŞİMİ MESLEK ELEMANI

__________________________________________________

TANIM

0-6 yaş grubu çocukların bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimlerine yardımcı olan, çalışma alanı ile ilgili materyalleri hazırlayan kişidir.

 

GÖREVLER

Çocuk gelişimi meslek elemanı;

 Okul öncesi eğitim kurumlarında, özel eğitim kurumlarında, çocuk kliniklerindeki oyun odalarında çocuklara drama, resim, müzik, bilgisayar ve bedensel gelişim çalışmaları yaptırır.

 Eğitim ve öğretiminden sorumlu olduğu çocukların davranışlarını gözlemler ve yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler.

 Çocuklara model olmak suretiyle, olumlu alışkanlıklar kazandırılarak istenmeyen davranışlara karşı önleyici tedbirler alır.

 Özel durumu olan çocuklara gerektiğinde öz bakım ihtiyaçlarının karşılanmasında yardımcı olur.

 Gerektiğinde ilkyardım kurallarını uygular.

 Eğitim etkinlikleri için gerekli bazı basit materyalleri hazırlar.

 

KULLANILAN ALET VE MALZEMELER

 Bilgisayar, TV, video

 Kukla, kavram ve konu kartları, resimli hikaye kitapları,

 Renkli karton, elişi kağıtları ve resimli kağıtlar

 Oyuncaklar (Dolgu yap-boz oyuncaklar, evcilik oyuncakları, yapı-inşa oyuncakları vb.)

 Yapıştırıcı, küçük makas

 Oyun hamuru

 Artık materyeller

 

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Çocuk gelişimi meslek elemanı olmak isteyenlerin;

 Çocukları seven ve onlarla birlikte olmaktan hoşlanan,

 Çocukların duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

 Sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

 Bir işi planlayabilen ve uygulamaya koyabilen,

 Coşkulu, dikkatli ve işine özen gösteren,

 Sorumluluk sahibi, işbirliğine açık ve yaratıcı

kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Çocuk gelişimi meslek elemanları ana okullarında, çocuk kreşlerinde, özel eğitim kurumlarında, yuvalarda ve hastanelerin çocuk kliniklerinde, otel ve turistik tesislerin çocuk kulüplerinde görev yaparlar. Çalışma ortamları temiz ve oldukça hareketlidir. Her zaman dikkatli olmak zorundadırlar. Çalışma saatleri genellikle düzenlidir.

 

MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi; Meslek yüksekokullarının “Çocuk Gelişimi” programlarında verilmektedir.

 Adıyaman Üniversitesi Sağlık Hizmetleri MYO

 Afyon Kocatepe Üniversitesi Afyon MYO

 Afyon Kocatepe Üniversitesi Çay MYO

 Gazi Üniversitesi Ankara MYO

 Adnan Menderes Üniversitesi Aydın MYO

 Balıkesir Üniversitesi Balıkesir MYO

 Batman Üniversitesi MYO

 Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Bucak Hikmet Tolunay MYO

 Uludağ Üniversitesi İnegöl MYO

 Uludağ Üniversitesi Yenişehir İbrahim Orhan MYO

 Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Çanakkale MYO

 Çorum Hitit Üniversitesi Sungurlu MYO

 Denizli Pamukkale Üniversitesi Denizli MYO

 Diyarbakır Dicle Üniversitesi Diyarbakır MYO

 Edirne Trakya Üniversitesi Keşan MYO

 Erzincan Üniversitesi Sağlık Hizmetleri MYO

 Erzurum Atatürk Üniversitesi Erzurum MYO

 Erzurum Atatürk Üniversitesi Yunus Emre MYO

 Gaziantep Üniversitesi Gaziantep MYO

 Giresun Üniversitesi Eynesil MYO

 Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Antakya MYO

 İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi İzmir MYO

 Ege Üniversitesi Atatürk Sağlık Hizmetleri MYO

 Kars Kafkas Üniversitesi Atatürk Sağlık Hizmetleri MYO

 Kastamonu Üniversitesi MYO

 Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO,Develi Hüseyin Şahin MYO

 Kırıkkale Üniversitesi Keskin MYO

 Selçuk Üniversitesi Sağlık Hizmetleri MYO

 Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Emet MYO

 Malatya İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri MYO

 Celal Bayar Üniversitesi Salihli MYO

 Mardin Artuklu Üniversitesi Midyat MYO

 Muğla Üniversitesi Muğla MYO

 Ordu Üniversitesi Fatsa MYO

 Sakarya Üniversitesi Sakarya Sağlık Hizmetleri MYO

 On Dokuz Mayıs Üniversitesi Samsun MYO, Vezirköprü MYO

 Harran Üniversitesi Şanlıurfa MYO

 Şırnak Üniversitesi Şırnak MYO, Cizre MYO

 Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO

 Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tokat MYO

 Tunceli Üniversitesi Tunceli MYO

 Yüzüncü Yıl Üniversitesi van MYO

 Beykent Üniversitesi MYO

 İstanbul Fatih Üniversitesi MYO

 İstanbul Arel Üniversitesi MYO

 İsatanbul Aydın Üniversitesi Anadolu Bil. MYO

 Maltepe Üniversitesi MYO

 Çukurova Üniversitesi Adana MYO

 

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,

 Lise veya dengi okul mezunu olmak,

 Meslek liselerinin “Çocuk Gelişimi, Çocuk Gelişimi ve Bakımı, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi” alanından mezun olanlar “Çocuk Gelişimi” önlisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Ortaöğretim Başarı Puanları, okul türleri, Mesleki ve Teknik Eğitim Bölge’leri (METEB) ve mezuniyet yılları dikkate alınarak kontenjan dahilinde yerleştirilebilirler.

Meslek liselerin diğer alanlarından veya genel liselerden mezun olanlar/olacaklar kişilerin ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavına (YGS) girmeleri ve yeterli “YGS-4” puanı almaları gerekir.

 

 

 

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi 2 yıldır.

Öğrenciler eğitim ve öğretim süresince aşağıdaki dersleri alırlar;

a) Genel Kültür Dersleri:

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve Edebiyatı, Yabancı Dil,

b) Zorunlu Meslek Dersleri:

Okul Öncesi Çocuk Gelişimi, Temel Sanat Eğitimi, Temel Matematik, Temel Kimya, Psikolojiye Giriş, İlkyardım, Okul Öncesi Eğitimde Araç Geliştirme ve Öğretim Teknikleri, Eğitimde Drama, Girişimcilik, Kalite Güvence ve Sanatları, İşletme Yönetimi, Çocuk Edebiyatı, Bilgisayar, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Sosyolojiye Giriş, Diksiyon ve Beden

MESLEK EĞİTİMİ

Dili, Çocukluk Döneminde Sanat ve Yaratıcılık, Oyun ve Oyun Materyalleri, Zihinsel Engelli Çocukların Gelişimi ve Eğitimi, Fiziksel Engelli Çocukların gelişimi ve Eğitimi, Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi, Çocuk Ruh Sağlığı,

c) Seçmeli Dersler:

Okul Öncesi Eğitimde Bilgisayar Öğretimi, Çocukluk Döneminde Müzik, Beden Eğitimi, Kukla Tasarımı dersleri okutulmaktadır. Öğrenciler, Okul Öncesi Eğitim Kurumları ve Özel Eğitim Merkezleri yaz döneminde tatile girdikleri için mesleki uygulama çalışmasını genellikle güz döneminde 30 işgünü yapmaktadırlar.

 

EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara ön lisans diploması ve “Çocuk Gelişimi Meslek

Elemanı” unvanı verilir.

 

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Çocuk gelişimi meslek elemanı; Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ve Başbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında çocuk kliniklerinde, otellerde, turistik tesislerin çocuk kulüplerinde çalışırlar. Kamu kuruluşlarına bağlı kreşlerin, özel yuva ve anaokullarının, gündüz bakımevlerinin sayısının artmasıyla çalışma alanı gelişen bir meslektir.

 

EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Mesleki eğitim süresince kazanç söz konusu değildir. Ancak koşulları uygun öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünce verilen öğrenci ve harç kredisinden yararlanabilmektedirler.

EĞİTİM SONRASI

 Kamu kurumlarında çalışanlar 657 sayılı Devlet Memurları kanunu hükümlerine göre ücret alırlar.

 Özel kurumlarda ise genellikle asgari ücretle işe başlarlar. Daha sonrasında alınan ücret kişinin yeteneği ile işletmenin yapısına göre farklılık gösterebilmekte, asgari ücretin 2-4 katı civarında olabilmektedir.

Deneyimi olanlarda bu rakam çok daha fazla olabilmektedir.

MESLEKTE İLERLEME

 “Çocuk Gelişimi” ön lisans programını başarı ile bitirenler,  ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavı’ da başarılı oldukları takdirde “Okul Öncesi Öğretmenliği” lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Ayrıca üniversitelerde daha üst düzeyde eğitim görerek öğretim elemanı olabilme olanakları vardır.

 Çocuk gelişimi meslek elemanı olarak işe başlayanlar başarı durumlarına göre çalıştıkları kurum ve kuruluşlarda yönetim kademelerinde yer alabilir ya da kendi işyerlerini açabilirler.

 Ancak işyerlerinde yükselme imkanı sınırlıdır. Konusu ile ilgili tecrübelerinin olması ve kendilerini geliştirmiş olmaları iş bulma imkanına ve iyi ücret almalarına katkıda bulunur.

COĞRAFYA ÖĞRETMENİ

_________________________________________________

TANIM

Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere coğrafya ile ilgili eğitim veren kişidir.

 

GÖREVLER

Coğrafya konusu ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

Coğrafya öğretmeni, bu program çerçevesinde,

 Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar,

 Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,

 Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,

 Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,

 Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,

 Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,

 Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,

 Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

 

KULLANILAN ALET, MALZEME VE EĞİTİM MATERYALLERİ

 Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri,

 Ders kitapları,

 Okul araç ve gereçleri,

 Ders araç ve gereçleri.

 

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Coğrafya öğretmeninin hem alanı ile hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

 Coğrafya öğretmeni olmak isteyenlerin;

 Şekil ve uzay ilişkilerini görebilme yeteneğine sahip,

 Sözlü ifade gücüne sahip,Sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı,

 Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

 İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,Dikkatli, işine özen gösteren,

 Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

 Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

 Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı

kimseler olmaları gerekir.

 

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Coğrafya öğretmeni, sınıfta görev yapar. Görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz gürültülü ve tozludur.

 

MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Mesleki eğitim aşağıdaki üniversitelere bağlı eğitim fakültelerinin "Coğrafya

Öğretmenliği" bölümlerinde verilmektedir.

 Atatürk Üniversitesi (Erzurum) Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi,

 Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi,

 Dicle Üniversitesi (Diyarbakır) Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi,

 Dokuz Eylül Üniversitesi (İzmir) Buca Eğitim Fakültesi,

 Gazi Üniversitesi (Ankara) Gazi Eğitim Fakültesi.

 Karadeniz Teknik Üniversitesi (Trabzon) Eğitim Fakültesi,

 Marmara Üniversitesi (İstanbul) Atatürk Eğitim Fakültesi,

 Selçuk Üniversitesi (Konya) Eğitim Fakültesi,

 

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için;

 Lise veya dengi okul mezunu olmak,

 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı ’nda (LYS) “Cografya Öğretmenliği” lisans programı için yeterli “TS-1” puan almak.

 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Coğrafya Öğretmenliği” lisans programı ile ilgili en az bir yüksek öğretim programını tercih etmek gerekmektedir.

Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin “Sosyal Bilimler, Edebiyat, Sosyal Bilimler ve Edebiyat, Dil ve Edebiyat, Genel Kültür”alanlarından mezun iseler YGS ve LYS sonuçlarına göre ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme işleminde diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler.

Anadolu Öğretmen Liseleri ve Öğretmen Liselerinin Sosyal Bilimler,Edebiyat,Sosyal Bilimler ve Edebiyat, Dil ve Edebiyat, Genel Kültür, Sınıf Öğretmenliği, Türkçe- Matematik Alan/Kol/Bölümleri ile Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsü mezunları ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı ’nı   (LYS) kazanıp, “Coğrafya Öğretmenliği” lisans proğramını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedirler.

 

 

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

Eğitim fakültelerinin coğrafya öğretmenliği bölümlerinde 5 yıl süreli eğitim verilmektedir.Bölümde temel coğrafya dersleri ile birlikte genel kültür dersleri ve pedagojik formasyon dersleri verilmektedir. Pedagojik formasyon öğretmenlik mesleğinin temel unsurlarındandır. Bu alandaki dersler şunlardır. Eğitime Giriş, Eğitim Psikolojisi, Genel ve Özel Öğretim Yöntemleri, Eğitim Sosyolojisi, Ölçme ve Değerlendirme, Rehberlik.Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yapmaktadırlar.

 

EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara “Coğrafya öğretmenliği Lisans Diploması´´ ve ´´Coğrafya Öğretmeni" unvanı verilir.

 

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Bu bölümü bitirenler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda (İlköğretim okulu, ortaokul, lise ve meslek liseleri) çalışırlar. Bunun yanı sıra dershane vb. kuruluşlarda görev yapabilirler.

Kendi branşı dışında ayrıca aylık karşılığı okutabileceği dersler ; coğrafya, Türkiye coğrafyası fiziki, Türkiye beşeri ve ekonomik coğrafyası, ülkeler coğrafyası, sosyal bilgiler jeoloji, çevre ve insan Turizm, Çevre sistemleri derslerine de girebilirler.

 

EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Bu programı ilk beş tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen adaylardan belirli sayıda olanlara Milli Eğitim Bakanlığı´nca burs verilmektedir. Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumu’ndan öğrenim ve harç kredisi alabilirler.Vakıfların, kamu ve özel kurum ve kuruluşların sağladığı burslardan yararlanılabilir.

EĞİTİM SONRASI

Eğitim sonunda ‘’Öğretmen’’ olarak atananlar 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’na göre 9. derecenin 1.kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Bu öğretmenler yan ödeme, ek ders ücreti gibi olanaklardan da yararlanırlar. Her yıl okullar açılmadan önce, tüm öğretmenlere eğitim- öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.Özel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler ise, okul yönetimi ile yaptıkları anlaşmalara göre veya sözleşmelere göre değişik miktarlarda ücret alabilmektedirler.

MESLEKTE İLERLEME

Lisans eğitiminden sonra üniversite bünyesinde yüksek lisans yapabilirler.Milli Eğitim Bakanlığına bağlı meslek okullarında görev alanlar idarecilik yapabilmektedir (Müdür, Müdür Yardımcısı vb.). Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan müfettişlik sınavlarında başarılı oldukları takdirde alanlarında müfettişlik yapabilirler. Ayrıca yapılan sınavda başarılı olmaları durumunda başöğretmen ve uzman öğretmen olabilirler.

ÇEVRE MÜHENDİSİ

_________________________________________________

TANIM

Doğal kaynakların en iyi biçimde kullanılması, doğal çevrenin korunması ve insan sağlığınauygun biçimde geliştirilmesi konusunda çalışan kişidir.

 

GÖREVLER

Çevre mühendisi her türlü çevre sorunlarına, teknik düzeyde çözüm üretir. Bu amacı gerçekleştirmek üzere;

 Fabrikalarda, atıkların arıtılması, gerekli tesislerin kurulması, işletilmesi için  önerilerde bulunur ve yapılanları denetler,

 Katı atıkların çevreye zarar vermeden yok edilmesi için gerekli önlemleri alır,

 İçme ve kullanma sularının arıtılması ve su kaynaklarının geliştirilmesi için çalışmalar yapar,

 Kent içinde hava kirliliğinin nedenlerini ve hava kalitesini belirler, hava kirliliğini önlemek için gerekli önlemleri alır,

 Gürültü kaynaklarını belirler, gerekli önlemlerin alınması için öneriler  geliştirir,

 Akarsu, göl, deniz gibi su ortamlarının kalite sınıflamasını yapar,

 Çevre ile ilgili kanun ve yönetmelikleri yorumlar.

 

KULLANILAN ALET VE MALZEMELER

Gerektiğinde laboratuar ortamında çalıştığından kimya ve biyoloji laboratuar aletlerini kullanabilmektedir.

 

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Çevre mühendisi olmak isteyenlerin;

 Fen bilimlerine, özellikle kimya ve biyolojiye ilgili ve bu alanda başarılı,

 Araştırmaya meraklı,

 Dikkatli ve titiz bir gözlemci,

 Gözlem verilerini bütünleştirebilen,

 İşbirliğine açık

kimseler olmaları gerekir.

 

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Çevre mühendisleri, çalışmalarını genellikle büroda ve laboratuarda yürütürler. Ancak, zaman zaman şantiye, inşaat alanı, arıtma tesisi gibi yerleri görmek için kent içinde ve dışında seyahat etmeleri gerekebilir. Çevre mühendisliği çok çeşitli alanlarda işbirliği  yapılarak yürütülen bir meslektir. Bu nedenle çevre mühendisleri başka meslek elemanları ile sıkı iletişim halindedirler.

 

 

 

MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Meslek eğitimi, aşağıda belirtilen üniversitelerin mühendislik fakülteleri Çevre mühendisliği bölümünde verilmektedir.

 Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu,

 Ahi evran Üniversitesi Kırşehir,

 Aksaray Üniversitesi

 Anadolu Üniversitesi (Eskişehir),

 Atatürk Üniversitesi (Erzurum),

 Bahçeşehir Üniversitesi İstanbul

 Balıkesir Üniversitesi

 Cumhuriyet Üniversitesi (Sivas),

 Çanakkale Onsekiz Mart (Sivas),

 Çukurova Üniversitesi (Adana),

 Dokuz Eylül Üniversitesi (İzmir),

 Erciyes Üniversitesi Kayseri

 Fatih Üniversitesi İstanbul

 Fırat Üniversitesi (Elazığ),

 Harran Üniversitesi (Şanlıurfa),

 İstanbul Üniversitesi,

 İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ),

 Kocaeli Üniversitesi,

 Marmara Üniversitesi (İstanbul),

 Mersin Üniversitesi,

 Namık Kemal Üniversitesi Tekirdağ

 Ondokuz Mayıs Üniversitesi (Samsun),

 Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ-Ankara),

 Pamukkale Üniversitesi Denizli

 Sakarya Üniversitesi

 Selçuk Üniversitesi (Konya),

 Süleyman Demirel Üniversitesi (Isparta),

 Uludağ Üniversitesi (Bursa),

 Trakya Üniversitesi (Edirne),Çorlu Mühendislik Fakültesi,

 Yıldız Teknik Üniversitesi (İstanbul),

 Zonguldak Karaelmas Üniversitesi

 

MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için;

 Lise veya dengi okul mezunu olmak,

 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı ’nda (LYS) “Çevre Mühendisliği” lisans programı için yeterli “MF-4” puan almak.

 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Çevre Mühendisliği” lisans programı ile ilgili en az bir yüksek öğretim programını tercih etmek gerekmektedir.

Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler alanlarından mezun iseler YGS ve LYS sonuçlarına göre ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme işleminde diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin

Yayın: 05.01.2018 - Güncelleme: 05.01.2018 10:13 - Görüntülenme: 338
Kaynak: http://e-ogrenme.iskur.gov.tr
  Beğen | 0  kişi beğendi