T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AYDIN / BOZDOĞAN - Bozdoğan Anadolu Lisesi

Meslekler F Harfi ile Başlayanlar

FELSEFE GRUBU ÖĞRETMENİ

__________________________________________________

TANIM

Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere, felsefe, psikoloji, sosyoloji ve mantık ile ilgili eğitim veren kişidir.

 

GÖREVLER

Felsefe, psikoloji, sosyoloji ve mantık konuları ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

Felsefe grubu öğretmeni, bu program çerçevesinde,

 Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar,

 Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,

 Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,

 Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,

 Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,

 Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,

 Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,

 Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur,

yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

 

KULLANILAN ALET, MALZEME VE EĞİTİM MATERYALLERİ

 Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri,

 Ders kitapları,

 Okul araç ve gereçleri,

 Ders araç ve gereçleri.

 

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Felsefe grubu öğretmeninin hem alanı ile hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

Felsefe grubu öğretmeni olmak isteyenlerin;

 Sözel ifade yeteneği gelişmiş,

 Sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı,

 Soyut konularla uğraşmaktan hoşlanan,

 Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

 İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

 Dikkatli, işine özen gösteren,

 Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm bulmaya çalışan,

 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

 Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

 Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı

kimseler olmaları gerekir.

 

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Felsefe grubu öğretmeni, sınıfta görev yapar. Görevini oturarak yürütebilir. Çalışma ortamı biraz gürültülü ve tozludur.

MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Mesleki eğitimi aşağıda belirtilen üniversitelere bağlı eğitim fakültelerinin "Felsefe Grubu Öğretmenliği" bölümlerinde verilmektedir.

 Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi (Erzurum),

 Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi (Adana),

 Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi (Ankara).

 

MESLEK EĞİTİMİNEGİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,

 Lise veya dengi okul mezunu olmak,

 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı ’nda (LYS) “Felsefe Grubu Öğretmenliği” lisans programı için yeterli “TM-3” puanı almak.

 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Felsefe Grubu Öğretmenliği” lisans programı ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.

 Bu yüksek öğrenim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin

 Lise, Sosyal Bilimler Lisesi, Yabancı Dil Ağırlıklı Lise, Özel Lise, Anadolu Lisesi, Yabancı Dille Öğretim Yapan Özel Lise, Askerì Lise, Polis Koleji, Akşam Lisesi, Özel Akşam Lisesi, Açıköğretim Lisesi ve Çok Programlı Lise adlı ortaöğretim kurumlarının Sosyal Bilimler, Edebiyat, Sosyal Bilimler ve Edebiyat, Dil ve Edebiyat ve Genel Kültür, Türkçe-Matematik alanı Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik ve Tabii Bilimler alanlarından mezun olanlar YGS ve LYS sonuçlarına göre ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme işleminde diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler

 Ancak kendi alan/kol/bölümlerin dışında bir yüksek öğrenim programını tercih eden adayların yerleşme şansı azalmaktadır.

Anadolu Öğretmen Lisesi ve Öğretmen Lisesi adlı ortaöğretim kurumlarının Sosyal Bilimler, Edebiyat, Sosyal Bilimler ve Edebiyat, Dil ve Edebiyat, Genel Kültür ve Sınıf Öğretmenliği ve Türkçe-Matematik alanı, Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik ve Tabii Bilimler alanlarından mezun olanlar ile Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsü mezunları ÖSYM tarafından yapılan Yüksek Öğrenime Geçiş ve Lisans Yerleştirme Sınavını kazanıp, Felsefe Grubu Öğretmenliği lisans programını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedirler.

MESLEK EĞİTİMİ

Ayrıca, Felsefe Bölümü (En az 16 kredi sosyoloji, 16 kredi psikoloji aldığını belgelendirenler), Sosyoloji Bölümü (En az 16 kredi felsefe, 16 kredi psikoloji, 8 kredi mantık aldığını belgelendirenler) lisans programlarından birini bitirenlerden öğretmen olmak isteyenlerin, öğretmenlik meslek bilgisi kazandıran ek bir eğitim almaları gerekir (örneğin tezsiz yüksek lisans ya da pedagojik formasyon gibi).

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

Eğitim fakültelerinin felsefe grubu öğretmenliği bölümlerinde 5 yıl ya da çeşitli fakültelere bağlı felsefe, sosyoloji ve psikoloji bölümlerinde 4 yıl süreli eğitim verilmektedir. Üniversitelerde çeşitli fakültelere bağlı felsefe, sosyoloji ve psikoloji bölümlerinde verilen eğitimle ilgili kısa açıklamalar aşağıdadır:

Felsefe Bölümü;

Bu bölümde eğitim üç başlık altında toplanmıştır.

1- Sistematik Felsefe ve Mantık: Sistematik felsefe "varlığın ve bilginin kaynağı, güzel,iyi ve doğrunun ölçüsü nedir?" gibi sorulara tarihsel süreç içinde verilmiş cevapları tartışır.

2- Felsefe Tarihi: Evren-toplum-insan üzerine geliştirilen düşünceleri tarih sırasıyla ve tarih yöntemiyle inceleyip karşılaştırarak değerlendirir.

3- Bilim Tarihi: İnsan düşüncesinin önemli ürünü olan bilimin başlangıcı, gelişimi, bilim, felsefe, din, teknoloji ilişkisini, toplumlararası bilgi alış verişi bağlamında ele alır.

Sosyoloji Bölümü;

Bu bölümün amacı, toplumsal kurumlar, bunların kökeni, gelişmesi, işlevi ve birbirleri ile ilişkileri konusunda öğrencileri aydınlatmak ve araştırma yaptırmaktır. Bu bölümde öğrencilere; Genel Sosyoloji ve Metodoloji, Kurumlar Sosyolojisi, Uygulamalı Sosyoloji, Sosyometri, Sosyoloji Tarihi, Sosyal Değişme, Köy Sosyolojisi, Psikoloji, Felsefe, Ekonomi, Hukuk, Bilgisayar, İstatistik ve Yöntembilim dersleri verilir.

Psikoloji Bölümü;

Bu bölümün amacı, insan davranışlarının gözlem ve deney yöntemleri kullanarak bilimsel bir biçimde incelenmesi ve nedenlerinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu konularda eğitim ve araştırma yapılır.

Eğitim boyunca; Temel Felsefe, Mantık, İstatistik ve Sosyolojinin yanı sıra Psikolojiye Giriş, Çağdaş Psikoloji Akımları, Gelişim Psikolojisi, Fizyolojik Psikoloji, Psikolojik Testler, Zeka-Kişilik Psikolojisi, Anormal Davranış Psikolojisi gibi meslek dersleri verilmektedir. Ayrıca uygulamalı dersler laboratuarlarda ve alanda sürdürülür. Ders programları ve derslerin kısa tanımları ekte yer almaktadır. Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yapmaktadırlar.

 

EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Meslek eğitimini tamamlayanlara alanı belirten "Lisans Diploması" ve "Felsefe Grubu Öğretmeni" unvanı verilir.

 

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Felsefe grubu öğretmenleri, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı lise ve dengi okullarda, özel eğitim kurumlarında, Felsefe grubu öğretmeni olarak çalışırlar. Ayrıca aylık karşılığı okutabileceği bazı derslere de girebilirler. Felsefe, sosyoloji, Mantık, Psikoloji, Eğitim sosyolojisi, Vatandaşlık ve insan hakları eğitimi, felsefe tarihi, bilim tarihi, insan ilişkileri, demokrasi ve insan hakları, estetik, eğitim psikolojisi, Öğretim ilke ve yöntemleri, Grupla çalışma teknikleri, Halk eğitim ve toplum kalkınması araştırma teknikleri, Öğretmenlik meslek bilgi dersleri, bilgi kuramı, düşünme eğitimi,

 

 

EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumu’ndan öğrenim ve harç kredisi alabilirler.

Vakıfların, kamu ve özel kurum ve kuruluşların sağladığı burslardan yararlanılabilir.

EĞİTİM SONRASI

 Eğitim sonunda “Öğretmen” olarak atananlar 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’na göre 9. Derecenin 1.kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Bu öğretmenler yan ödeme, ek ders ücreti gibi olanaklardan da yararlanırlar.

 Her yıl okullar açılmadan önce, tüm öğretmenlere eğitim - öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.

 Özel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler ise, okul yönetimi ile yaptıkları anlaşmalara göre değişik miktarlarda ücret alabilmektedirler.

MESLEKTE İLERLEME

Lisans eğitiminden sonra üniversite bünyesinde yüksek lisans yapabilirler.

Milli Eğitim Bakanlığına bağlı meslek okullarında görev alanlar idarecilik yapabilmektedir

(Müdür, Müdür Yardımcısı vb.).

Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan müfettişlik sınavlarında başarılı oldukları takdirde alanlarında müfettişlik yapabilirler.

Ayrıca yapılan sınavda başarılı olmaları durumunda başöğretmen ve uzman öğretmen

olabilirler.

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİ

__________________________________________________

TANIM

Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere, fen bilgisi konularıyla (fizik, kimya, biyoloji) ilgili eğitim veren kişidir.

 

GÖREVLER

Fen bilgisi konusu ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

Fen bilgisi öğretmeni, bu program çerçevesinde,

 Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar,

 Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,

 Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,

 Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,

 Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,

 Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,

 Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,

 Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur,

yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

 

KULLANILAN ALET, MALZEME VE EĞİTİM MATERYALLERİ

 Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri,

 Ders kitapları,

 Okul araç ve gereçleri,

 Ders araç ve gereçleri.

 

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Fen bilgisi öğretmeninin hem alanıyla ilgili hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

Fen bilgisi öğretmeni olmak isteyenlerin;

 Sayısal düşünme yeteneği gelişmiş,

 Fen bilimlerine ilgi duyan,

 Gözlemci, ayrıntıları algılama gücü gelişmiş,

 Araştırma yapmaktan hoşlanan,

 Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

 İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen;

 Dikkatli, işine özen gösteren,

 Mesleğin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

 Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

 Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı

kimseler olmaları gerekir.

 

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Fen bilgisi öğretmeni, sınıfta ve laboratuarda görev yapar, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür.

 

MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi üniversitelere bağlı fakültelerin “Fen Bilgisi Öğretmenliği” bölümünde verilmektedir.

 Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği ,

 Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği ,

 Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği ,

 Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Balıkesir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Eskişehir Osman Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 İstanbul Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 

MESLEK EĞİTİMİ

 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Orta doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Siirt Üni. Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 Yüzüncüyıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği,

 

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,

 Lise veya dengi okul mezunu olmak,

 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı ’nda (LYS) “Fen Bilgisi Öğretmenliği” lisans programı için yeterli “MF-2” puan almak.

 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Fen Bilgisi Öğretmenliği” lisans programı ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.

 Bu yüksek öğrenim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler alanlarından mezun iseler, YGS ve LYS sonuçlarına göre ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme sonucunda diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler.

 Ancak kendi alan/kol/bölümlerin dışında bir yüksek öğrenim programını tercih eden adayların yerleşme şansı azalmaktadır.

 Anadolu Öğretmen Lisesi ve Öğretmen Lisesi adlı ortaöğretim kurumlarının Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler bölümlerinden mezun olanlar ÖSYM tarafından yapılan Yüksek Öğrenime Geçiş ve Lisans Yerleştirme Sınavını kazanıp kazanıp, Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedirler.

 

MESLEK EĞİTİMİ

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır.

Öğrenciler eğitim ve öğretim boyunca;

Temel Fizik, Temel Kimya, Genel Matematik, Eğitim Bilimine Giriş, Mekanik, Analitik Kimya, Genel Biyoloji, Eğitim Psikolojisi, Elektrik Laboratuarı, Genel Ekoloji, Eğitim Sosyolojisi, Elektrik, Kuantum Fiziği, Fizikokimya, Optik, İnorganik Kimya, Tohumsuz Bitkiler Sistematiği, Omurgasız Hayvanlar Sistematiği, Genel Öğretim Metotları,  Fizikokimya, Ölçme ve Değerlendirme, Dalgalar, Organik Kimya, İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi, Bilgisayar Programlama, Atom ve Çekirdek Fiziği, Genetik, Çevre Biyolojisi, Öğretmenlik Uygulaması, Rehberlik vb. dersler alırlar. Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yapmaktadırlar.

 

EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Meslek eğitimini tamamlayanlara alanı belirten "Lisans Diploması" ve "Fen Bilgisi Öğretmeni" unvanı verilir.

 

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Meslek elemanlarının büyük çoğunluğu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarında, fen bilgisi branşında çalışırlar. Ayrıca aylık karşılığı okutacağı ilgili derslere girebilirler. Fen ve teknolojisi/Fen bilgisi, Yan alan dersi, Fizik, Kimya, Biyoloji, Trafik ve ilk yardım, Tarım ve hayvancılık uygulamaları dersleri gibi. İlköğretimin zorunlu hale gelmesi ile

alanda yetişen elemanlara ihtiyaç artmıştır. Fen bilgisi öğretmenleri dershanelerde de görev yapabilirler.

 

EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

 Bu programı ilk beş tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen adaylardan belli koşulları taşıyanlara MEB’ce burs sağlanır.

 Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenci kredisinden ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının sağladığı kredi ve burs olanaklarından da yararlanabilirler.

 Ayrıca, Kurumun yurt hizmetlerinden de yararlanılabilir. Bunların dışında öğrenciler çeşitli kurum ve kuruluşlarca sağlanan burslardan da istifade edebilirler.

 

EĞİTİM SONRASI

Eğitim sonunda ‘’Öğretmen’’ olarak atananlar 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’na göre 9. Derecenin 1.kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Bu öğretmenler yan ödeme, ek ders ücreti gibi olanaklardan da yararlanırlar. Ayrıca, görev yaptıkları okulun bünyesinde Döner Sermaye İşletmesi varsa buradan da belli bir oranda ücret alabilirler. Her yıl okullar açılmadan önce, tüm öğretmenlere eğitim- öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.

 

MESLEKTE İLERLEME

Lisans eğitiminden sonra üniversite bünyesinde yüksek lisans yapabilirler. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı meslek okullarında görev alanlar idarecilik yapabilmektedir (Müdür, Müdür Yardımcısı vb.). Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan müfettişlik sınavlarında başarılı oldukları takdirde alanlarında müfettişlik yapabilirler. Ayrıca yapılan sınava başarılı olmaları durumunda başöğretmen ve uzman öğretmen olabilirler.

FİZİK MÜHENDİSİ

__________________________________________________

TANIM

Fizik mühendisi doğadaki maddelerin yapısını ve aralarındaki etkileşimi inceleyerek, fizik bilimi bulgularını teknolojiye uygulayan kişidir.

 

GÖREVLER

 Konuyla ilgili daha önce yapılan çalışmaları inceler ve neyin inceleneceğini belirten bir araştırma planı hazırlar,

 Laboratuar ortamında incelenecek maddeyi çeşitli koşullar altında gözlemler, değişmeleri ölçü aletleriyle saptar ve elde edilen verileri kaydeder,

 Araştırma bulgularını objektif bir tutumla yayınlar,

 Çalışma sonuçlarının günlük yaşamda uygulanabilirliğini araştırır, yeni teknolojiler üzerinde çalışmalar yapar,

 Teknolojide kullanılan malzemelerin özellikleri ve veriminin belirlenmesi için laboratuarda test çalışmaları yapar.

 

KULLANILAN ALET VE MALZEMELER

 Araştırma-geliştirme laboratuarlarında kullanılan test araç-gereçleri, tasarım ve proje çalışmalarında kullanılan ölçüm ve çizim malzemeleri.

 

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

 Fizik mühendisi olmak isteyen kişinin,

 Sayısal düşünme gücüne sahip,

 Temel bilimlere ve özellikle fiziğe ilgili,

 Bir konuyu derinliğine araştırma isteği duyan,

 Mantıklı ve tedbirli,

 Bir işi planlayabilme ve uygulamaya koyabilme özelliğine sahip bir kimse olması,

 Tertipli ve düzenli çalışması,

 Yaratıcı olması,

 Ayrıntılara dikkat eden,

 İyi bir gözlemci olması

gerekmektedir.

 

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Fizik mühendisleri genellikle laboratuarda çalışırlar. Çalışma ortamı sakin ve rahattır. Fizik mühendisi çalışmalarında birinci derecede makine ve malzemelerle ilgilidir. Tasarım yapma, gözlem ve rapor yazma gibi faaliyetlerde bulunur. Meslektaşlarıyla, görev yapılan yerde enerji, nükleer, bilgisayar, elektronik, ısı, ışık,ses vb. alanlardaki diğer meslek üyeleri ile ve işin planlanması ve yürütülmesinden sorumlu yöneticilerle iletişimde bulunur.

MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Meslek eğitimi, aşağıdaki üniversitelere bağlı fakültelerin Fizik Mühendisliği bölümlerinde verilmektedir.

 Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fizik Mühendisliği,

 Dokuzeylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fizik Mühendisliği,

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin

Yayın: 05.01.2018 - Güncelleme: 05.01.2018 10:16 - Görüntülenme: 615
Kaynak: http://e-ogrenme.iskur.gov.tr/oyscontent/Courses/Course162/index.html
  Beğen | 0  kişi beğendi