T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AYDIN / BOZDOĞAN - Bozdoğan Anadolu Lisesi

Meslekler İ Harfi ile Başlayanlar

İMAM HATİP LİSESİ MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENİ

___________________________________________________

TANIM

Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere, İslam dini ile ilgili konularda eğitim veren kişidir.

 

GÖREVLER

İmam hatip lisesi meslek dersleri ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

İmam hatip lisesi meslek dersleri öğretmeni, bu program çerçevesinde;

 Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar,

 Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,

 Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,

 Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,

 Alanı ile ilgili öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,

 Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,

 Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle

ilişkilerini sağlamaya çalışır.

 

KULLANILAN ALET, MALZEME VE EĞİTİM MATERYALLERİ

 Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri,

 Ders kitapları,

 Okul araç ve gereçleri,

 Ders araç ve gereçleri.

 

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

İmam hatip lisesi meslek dersleri öğretmeninin hem alanı ile hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

İmam hatip lisesi meslek dersleri öğretmeni olmak isteyenlerin;

 Sözel ifade yeteneği gelişmiş,

 Sosyal bilimlere ve dini konulara ilgili ve bu alanda başarılı,

 Soyut konularla uğraşmaktan hoşlanan,

 Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

 İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

 Dikkatli, işine özen gösteren,

 Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm bulmaya çalışan,

 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

 Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

 Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı

kimseler olmaları gerekir.

 

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

İmam hatip lisesi meslek bilgisi dersleri öğretmeni, sınıfta görev yapar. Görevini oturarak yürütebilir. Çalışma ortamı biraz gürültülü ve tozludur.

 

MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı İlahiyat fakülteleri, edebiyat, fen-edebiyat ve eğitim fakültelerinin “Arap Dili ve Edebiyatı” ile “Arapça Öğretmenliği” bölümlerinde verilmektedir.

Ancak “İlahiyat” ile “Arap Dili ve Edebiyatı” bölümlerinden mezun kişilerin Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını veya Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile açılan / açılacak Pedagojik Formasyon Programını başarı ile bitirmeleri gerekmektedir.

 

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,

 Lise veya dengi okul mezunu olmak,

 Yükseköğretime Geçiş Sınavında (YGS) “İlahiyat” lisans programı için yeterli “(YGS- 4)” puan almak,

 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “İlahiyat” lisans programları ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir,

 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) . Arapça Öğretmenliği, Arap Dili ve Edebiyatı lisans programları için Dil sınavına girmek veyeterli Dil -3 puanı almak,

Orta Öğretim Kurumlarından “Anadolu İmam Hatip Lisesi, İmam Hatip Lisesi, İmam Hatip Lisesi (Y.D.A.), Çok Programlı Lisenin İmam Hatip Lisesi Programı / Anadolu İmam Hatip Lisesi Programı, Açık Öğretim Lisesinin İmam Hatip Lisesi Programı ve İmam Hatip Okulu”mezunları ÖSYM tarafından yapılan Yüksek Öğrenime Geçiş Sınavını kazanıp, “İlahiyat” lisans programını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedirler.

Anadolu öğretmen liseleri ve öğretmen liselerinin Yabancı Dil alanından mezun olanlar ÖSYM tarafından yapılan YGS ve LYS sınavını kazanıp, “Arapça Öğretmenliği” lisans programını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedirler.

 

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

“İlahiyat” ön lisans programını başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş

Sınavı’nda başarılı oldukları takdirde, “İlahiyat“ lisans programına dikey geçiş yapabilirler.

 

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır.

Eğitim süresince;

Tefsir Usulü, Hadis Usulü, İslam Dini Esasları, İslam Ahlakı, İslam Tarihi, Dinler Tarihi, Mantık, İslam Hukuku, Kelam, Türk İslam Edebiyatı, Din Psikolojisi, Felsefe Tarihi, Dinler Tarihi, Tefsir, Hadis, Kelam, İslam Mezhepleri Tarihi, İslam Kurumları Tarihi, Dini Musiki, İslam Felsefesi, Tasavvuf Tarihi, Din ve Ahlak Dersleri, Özel Öğretim Yöntemleri vb. dersler almaktadırlar.

Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yapmaktadırlar.

 

EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

İlahiyat Fakültelerini bitirenlere "İlahiyat Fakültesi” lisans diploması, Arapça Öğretmenliği bölümünü bitirenlere “Arapça Öğretmenliği”, Arap Dili ve Edebiyatı bölümünü bitirenlere “Arap Dili ve Edebiyatı” lisans diploması verilir. Bu bölüm mezunlardan Milli Eğitim Bakanlığı´na başvurarak öğretmen olanlara “İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmeni” unvanı verilir.

 

EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

 Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumu’ndan öğrenim ve harç kredisi alabilirler ve yurt imkanlarından yararlanabilirler.

 Vakıfların, kamu ve özel kurum ve kuruluşların sağladığı burslardan yararlanılabilir.

EĞİTİM SONRASI

Eğitim sonunda “Öğretmen” olarak atananlar 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’na göre 9. derecenin 1. kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Bu öğretmenler yan ödeme, ek ders ücreti gibi olanaklardan da yararlanırlar.

Her yıl okullar açılmadan önce, tüm öğretmenlere eğitim- öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.

Özel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler ise, okul yönetimi ile yaptıkları anlaşmalara göre değişik miktarlarda ücret alabilmektedirler.

MESLEKTE İLERLEME

İmam hatip lisesi meslek dersleri öğretmenleri idari yönden okul müdürü veya müdür yardımcısı olabilirler. Lisans eğitiminden sonra alanlarında master (yüksek lisans) ve doktora eğitimi alarak

akademik kariyer yapabilirler, yüksek öğretim kurumlarında araştırma görevlisi, doçent, profesör gibi unvanlarla öğretim üyesi olarak görev yapabilirler. Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan müfettişlik sınavlarında başarılı oldukları takdirde alanlarında müfettişlik yapabilirler. Ayrıca yapılan sınavda başarılı olmaları durumunda başöğretmen ve uzman öğretmen

olabilirler.

İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ

__________________________________________________

TANIM

Çalıştığı eğitim kurumunda ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine matematik ile ilgili eğitim veren kişidir.

 

GÖREVLER

İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine matematik ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

İlköğretim matematik öğretmeni , bu program çerçevesinde,

 Eğitim vereceği 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerin düzeylerine uygun bir çalışma planı hazırlar,

 Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,

 Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,

 Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,

 Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,

 Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,

 Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,

 Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin kendilerini geliştirmelerine yardımcı olur,

yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

 

KULLANILAN EĞİTİM ARAÇ GEREÇ VE MATERYALLERİ

 Yıllık öğretim programları, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri,

 Ders kitapları,

 Okul araç ve gereçleri,

 Ders araç ve gereçleri.

 Maple, mathcad gibi özel bilgi matematik yazılım programları

 

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

İlköğretim matematik öğretmeninin alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

İlköğretim matematik öğretmeni olmak isteyenlerin;

 Üstün bir sayısal düşünme yeteneğine sahip,

 Matematiğe karşı ilgili ve bu alanda başarılı,

 Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

 İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

 Dikkatli, işine özen gösteren,

 Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

 Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

 Kendini geliştirmeye istekli ve yaratıcı

kimseler olmaları gerekir.

 

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

İlköğretim matematik öğretmeni, sınıfta görev yapar, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür.Çalışmaları sırasında öğrenciler, veliler, okul yöneticileri , meslektaşları ve okul idari personeli ile iletişimde bulunur.

 

MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Meslek eğitimi, aşağıda belirtilen üniversitelere bağlı eğitim fakültelerinin “İlköğretim Matematik Öğretmenliği” bölümlerinde verilmektedir.

 Abant İzzet Baysal Üniversitesi (Bolu) Eğitim Fakültesi

 Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Anadolu Üniversitesi (Eskişehir) Eğitim Fakültesi

 Atatürk Üniversitesi (Erzurum) Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi

 Başkent Üniversitesi (Ankara) Eğitim Fakültesi

 Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi

 Boğaziçi Üniversitesi (İstanbul) Eğitim Fakültesi

 Cumhuriyet Üniversitesi (Sivas) Eğitim Fakültesi

 Dicle Üniversitesi (Diyarbakır) Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi

 Dokuz Eylül Üniversitesi (İzmir) Buca Eğitim Fakültesi

 Erciyes Üniversitesi(Kayseri) Eğitim Fakültesi

 Gazi Üniversitesi (Ankara) Gazi Eğitim Fakültesi

 Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Fırat Üniversitesi (Elazığ) Eğitim Fakültesi

 Hacettepe Üniversitesi (Ankara) Eğitim Fakültesi

 İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi

 İnönü Üniversitesi (Malatya) Eğitim Fakültesi

 Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Karadeniz Teknik Üniversitesi (Trabzon) Fatih Eğitim Fakültesi

 Marmara Üniversitesi (İstanbul) Atatürk Eğitim Fakültesi

 Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (Burdur) Eğitim Fakültesi

 Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Ondokuz Mayıs Üniversitesi (Samsun) Eğitim Fakültesi

 Ortadoğu Teknik Üniversitesi (Ankara) Eğitim Fakültesi

 Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Selçuk Üniversitesi (Konya) Eğitim Fakültesi

 Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Yüzüncü Yıl Üniversitesi (Van) Eğitim Fakültesi

 

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için ,

 Lise veya dengi okul mezunu olmak,

 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) başarılı olması gerekir. “İlköğretim Matematik Öğretmenliği” lisans programı için yeterli (MF-1) puanı almak gerekir.

 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “İlköğretim Matematik Öğretmenliği” lisans programı ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.

 Bu yüksek öğrenim programında öğrenim görmek isteyen adaylar genel liselerin Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler ve Türkçe-Matematik alanlarından mezun iseler, ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sonucunda diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler.

 Anadolu Öğretmen Lisesi ve Öğretmen Lisesi adlı ortaöğretim kurumlarının “Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler, Türkçe-Matematik” Alan/kol/bölümünden mezun YGS ve LYS sonuçlarına göre ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme işleminde“İlköğretim Matematik Öğretmenliği” lisans programını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedirler.

 

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim boyunca okutulan dersler;

Genel Matematik, Türkçe I-II, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-I-II, Bilgisayar I II, Yabancı Dil I-II, Eğitim Bilimine Giriş, Soyut Matematik, Geometri, Eğitim Psikolojisi, Analiz I-II-III, Lineer Cebir I-II, Fizik I-II, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Analitik Geometri I-II, İstatistik ve Olasılık-I-II, Cebire Giriş, Bilim Tarihi, Özel Öğretim Yöntemleri I-II, Diferansiyel Denklemler, Türk Eğitim Tarihi, Topluma Hizmet Uygulamaları, Ölçme ve Değerlendirme, Elemanter Sayı Kuramı, Matematik Tarihi, Rehberlik, Okul Deneyimi, Sınıf Yönetimi, Özel Eğitim, Matematik Felsefesi, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Öğretmenlik Uygulaması ve seçmeli derslerdir.

 

EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini tamamlayanlara “İlköğretim Matematik Öğretmenliği” lisans diploması ve

“İlköğretim Matematik Öğretmeni” unvanı verilir.

 

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Bu programlardan mezun olanlar, resmi ve özel tüm ilköğretim kurumlarında öğretmen olarak görev yapabilecekleri gibi, görsel ve yazılı basın için çocuk programları ve çocuklara yönelik bilgisayar programları hazırlama gibi alanlarda da çalışabilirler. Ayrıca, üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik çalışmalar yapabilirler. Ülke nüfusundaki hızlı artış, beraberinde yeni okulların açılmasını zorunlu kılmaktadır. Bu durum öğretmen ihtiyacını artırmaktadır.

Kendi branşı dışında ayrıca aylık karşılığı okutabileceği dersler ; Matematik, Geometri, Analitik geometri, ileri matematik, matematik uygulamaları, mesleki matematik, astronomi ve uzay bilimleri, istatistik, araştırma teknikleri gibi derslere girebilmektedir.

Ayrıca özel dershanelerde meslek öğretmenleri için ek çalışma alanı oluşturmaktadır.

 

EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

 Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenim ve harç kredisinden ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının sağladığı kredi ve burs olanaklarından da yararlanabilirler.

 Ayrıca, Kurumun yurt hizmetlerinden de yararlanabilir. Bunların dışında öğrenciler

çeşitli kurum ve kuruluşlarca sağlanan burslardan da istifade edebilirler.

EĞİTİM SONRASI

 Eğitim sonunda MEB bağlı eğitim kurumlarına ‘’Öğretmen’’ olarak atananlar 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre 9. Derecenin 1.kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Bu öğretmenler yan ödeme, ek ders ücreti gibi olanaklardan da yararlanırlar.

 MEB bağlı eğitim kurumlarında her yıl okullar açılmadan önce, tüm öğretmenlere eğitim öğretime hazırlık ödeneği adı altında bir ödeme yapılmaktadır.

MESLEKTE İLERLEME

Meslek eğitimini tamamlayarak bir ilköğretim kurumunda matematik öğretmeni olanlar gerekli koşulları taşımaları ve Milli Eğitim Bakanlığı’nca açılan sınavlarda başarı  göstermeleri durumunda uzman öğretmen, başöğretmen, okul müdürü veya müdür yardımcısı olabilirler. Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilir, araştırma görevlisi olabilir ve akademik kariyer yapabilirler.

Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan müfettişlik sınavlarında başarılı oldukları takdirde alanlarında müfettişlik yapabilirler.

İNFAZ VE KORUMA MEMURU (GARDİYAN)

_______________________________________________________

TANIM

Cezaevi ve ıslah evlerinde barındırılan suçluların ihtiyaçlarını karşılayan ve bunların ıslahını sağlayarak topluma yeniden kazandırılmasına yardım eden meslek elemanıdır.

 

GÖREVLER

  • Cezaevine giren tutuklu ve hükümlülerin üzerini arar ve taşıdıkları kıymetli eşyayı emniyet altında bulundurur,
  • Cezaevinde bulunan tutuklu ve hükümlüler hakkında bir takım kayıtları tutar,
  • Tutuklu ve hükümlüleri koğuşlarına götürerek koğuş kapılarını kilitler,
  • Koğuşları belirli periyotlarla kontrol eder, çalışan tutuklulara nezaret eder,
  • Kapı, pencere ve bahçe kapılarının iyi bir şekilde kapatılıp kapatılmadığını ve kaçma girişimiyle ilgili herhangi bir çalışma olup olmadığını muayene ve tespit eder,
  • Tutuklu ve hükümlüleri yemek, banyo ihtiyaçlarını, revire çıkarma, görüşlere götürülüp getirme, mahkemeye hazırlama, tıraş, kantin ihtiyaçlarının temini, yöneticilerle görüştürülmesi işlemini yapar,
  • Günde en az 3 defa hükümlülerin ve tutukluların sayımını yapar,
  • Cezaevlerinde çıkabilecek olaylara anında müdahale ederek olayın büyümesini engeller ve sükûnetin devamını sağlar,
  • Cezaevinde kısmi ve genel aramaları yaparak bulundurulması ve girmesi yasak olan maddelerin girişine engel olur,
  • Ağır ceza merkezi olmayan (kaza ceza evi) yerlerde kâtip, idari memurunun bulunmadığı ceza evlerinde sevk ve idareden bütün olarak sorumludur,
  • Cezaevinin temizliğinden sorumludur.
  •  

KULLANILAN ALET VE MALZEMELER

  • Üniformalar,
  • Kapı anahtarları,
  • Detektör,
  • Görev yerinde bulundurulamayan tabanca,
  • Gizli kameralar, kapalı devre TV. Sistemleri.

 

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

  • İnfaz ve koruma memuru (gardiyan) olmak isteyenlerin;
  • Vücutça sağlam, atletik vücutlu,
  • İnsan ilişkilerinde başarılı (tutuklulara saygılı, hoşgörülü, sevecen)
  • Fedakâr kimseler olmaları gerekir.
  •  

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

  • Gardiyanlar genelde kapalı, açık ve yarı açık ceza evlerinde, bunlara bağlı atölye ve açık alanlarda çalışırlar,
  • Teknolojik gelişme bu mesleğin icrasını kolaylaştırmaktadır (kapalı devre TV sistemi gibi). Gardiyanlar; Cezaevi üst yöneticileriyle, Tutuklularla ve hükümlülerle, Halktan kişilerle, Meslektaşlarıyla, Savcılarla, Hâkimlerle, Avukatlarla, Askerlerle, iletişim içindedir. Hükümlü ve tutuklular tarafından tehditler alabilir, fiili saldırıya uğrayabilirler. Görev bitiminde bir takım sorunlarla da karşılaşabilir. İsyanlarda rehin olma, yaralanma ve ölüm olayları da olabilir.

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Gardiyanlar, Adalet Bakanlığı’na bağlı olarak devlet memuru statüsünde çalışırlar. Gardiyanlar genelde kapalı, açık ve yarı açık ceza evlerinde, bunlara bağlı atölye ve açık alanlarda çalışırlar. Cezaevi personeli ile hükümlüler ve tutuklular arasındaki diyalogu artırarak ve o kişileri topluma kazandırmak için hizmet-içi faaliyetlerine çok önem vermek ve bu çalışmaların artırılması mesleğe prestij kazandıracaktır

 

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitiminin verildiği bir eğitim kurumu yoktur. Ancak; Hukuk Fakültesi ve Adalet Yüksekokulu mezunlarına öncelik tanınmak sureti ile en az Lise veya dengi okul mezunlarının Kamu Personel Seçme Sınavında (KPPS) en az 70 puan alarak sınavı kazanmaları gerekmektedir. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olarak  çalışan infaz ve koruma memurları Cezaevlerinde bulunan dershanelerde hizmet-içi eğitim kurslarına alınırlar.

 

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Hukuk Fakültesi ve Adalet Yüksekokulu mezunlarına öncelik tanınmak sureti İle en az lise ve dengi okul mezunu olmak, Kamu Personel seçme sınavında en az 70 Puan alarak sınavı kazanmak gerekmektedir.

 

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

Bu mesleğe yeni başlayan meslek elemanının hükümlü ve tutuklularla olan ilişkilerinin daha sağlıklı olabilmesi için hizmet-içi eğitim uygulanır, Bu eğitimde; cezaevi yönetimiyle ilgili daha fazla bilgi almaları sağlanır, hükümlü ve tutuklularla daha sağlıklı, diyalog kurmaları için Türkçeyi daha iyi kullanma yetenekleri geliştirilir. Cezaevi mevzuatı, hükümlü ve tutukluları ilgilendiren kanunlar hakkında bilgi verilir, Bu mesleğe girenlere zinde kalmaları için yakın dövüşme kuralları öğretilir, Cezaevine girmesi yasaklanan maddelerin tanıtılması için dersler verilir. (Esrar, morfin, kokain, eroin ve uyuşturucu haplar.) Meslek için önemli olan dersler; Psikoloji, Türkçe, İnfaz Hukuku, Cezaevi İdaresi, Genel Hukuk, Kriminoloji, Narkotik, Davranış Bilimleri, Ceza Mahkemeleri (CUMUK), İlk Yardım ve Sağlık, Beden Eğitimi vb. dersler.

 

MESLEKTE İLERLEME

Adalet Bakanlığına bağlı cezaevlerine İnfaz ve Koruma Memuru olarak giren devlet memuru görev içerisinde gösterdiği başarı durumuna göre yapılan sınavla İnfaz ve Koruma Baş Memurluğuna (başgardiyan) yükselme imkânına sahiptir. Yüksek okul mezunu olan İnfaz ve Koruma Memurları Adalet Bakanlığı´nın açtığı sınavlarda idare memurluğu sınavını kazanabilirlerse cezaevi 2. Müdür ve 1. Müdür kademelerine kadar yükselebilirler.

 

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU

657 Devlet Memurları Kanunu’na tabi olup, bunun dışında Adalet Bakanlığı´nın belirlemiş olduğu unvan, kadro ve derecelere göre adalet tazminatı alırlar.

 

İNTERNET VE AĞ TEKNOLOJİLERİ TEKNİKERİ

________________________________________________

TANIM

İnternet ve bilgisayar alanlarının gelişmesi ve değişmesi sonucu ortaya çıkan verilerin paylaşımı, saklanması, güvenliği, iletimi ve işlenmesi için kullanılan bilgisayar donanımını, yazılımını, bilgisayar ağlarını ve iletişim teknolojilerini kullanabilen meslek elemanıdır.

 

GÖREVLER

 Sistem ve iletişim altyapısı için kurum ihtiyaçlarını belirler.

 Kullanılacak sistemin tasarımını yaptıktan sonra gerekli donanımı ve yazılımı belirler sonrasında kurulumunu sağlar.

 Düzenlenen ve kurulan sistemin doğru bir şekilde işlemesi için sürekli sistemi denetler ve sistemin işleyişinde çıkan sorunları çözer.

 İnternet uygulamaları uzmanı ilgili alanla (sağlık, eğitim vs.) alakalı sistemin çatısını oluşturacak bilgileri bilgisayara girer.

 Dış kullanıcının istediği ölçütlere göre bilgi edinebilmesi için gerekli programları yapar ve internet ortamına aktarır.

 Sektördeki bilgisayarların hangisinin bütün bilgisayarlara hangisinin kısmi bilgisayarlara bağlanacağını düzenler.

 Dışarıdan yapılacak olan erişimlerde güvenliği ve denetimi sağlar.

 İş sağlığı ve güvenliğine ilişkin faaliyetleri uygular.

 Kalite Yönetim Sistemi kurallarına uygun çalışır.

 Mesleki gelişim faaliyetlerinde bulunur.

 

KULLANILAN ALET VE MALZEMELER

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin

Yayın: 05.01.2018 - Güncelleme: 05.01.2018 10:18 - Görüntülenme: 482
Kaynak: http://e-ogrenme.iskur.gov.tr/oyscontent/Courses/Course162/index.html
  Beğen | 0  kişi beğendi