T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AYDIN / BOZDOĞAN - Bozdoğan Anadolu Lisesi

Meslekler R Harfi ile Başlayanlar

REHBER ÖĞRETMEN (PSİKOLOJİK DANIŞMAN)

_______________________________________________________

TANIM

Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilerin ilgi, yetenek ve kişilik özelliklerini gerçekçi ve ayrıntılı olarak tanımalarına, kendilerine açık eğitim, meslek ve iş olanakları hakkında bilgilenmelerine, başkaları ile iyi iletişim kurabilme, doğru kararlar verebilme becerileri geliştirmelerine yardım eden kişidir.

 

GÖREVLER

 Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarında çalışan rehber öğretmen (psikolojik danışman) başlıca şu görevleri yerine getirir.

 Gözlem, olay kaydı (Anektod), dereceleme ölçekleri,otobiyografi, sosyometri tekniği, gibi öznel teknikler ile yetenek testleri, ilgi envanterleri, kişilik envanterleri gibi ölçme araçları kullanarak öğrencilerin, çeşitli özelliklerini tanımalarına yardımcı olur,

 Öğrencilerin, meslekler, meslek edinme yolları, yarım veya tam zamanlı iş olanakları, iş arama teknikleri, verimli çalışma, sağlığı koruma, boş zamanları değerlendirme yöntemleri konularında bilgilenmelerini sağlar,

 Bireysel olarak ve/veya grupla görüşme (Psikolojik danışma) yapar, danışanı dinler, yansıtma, yorumlama gibi tekniklerle öğrencilerin sorunlarının kaynağını anlaması ve çözüm yolu bulmasında danışana yardımcı olur,

 Yapılan yardımların ne derece etkili olduğunu izleme araştırmaları ile belirler,

 Öğretmenlere, rehberlik görevini yerine getirmelerinde yardımcı olur,

 Ana babalara çocuklarının eğitimi konusunda danışmanlık yapar,

 Özürlü öğrencileri belirler, ilgili tedavi ve eğitim kurumlarına gönderir.

 

KULLANILAN ALET, MALZEME VE EĞİTİM MATERYALLERİ

 Çeşitli rehberlik programları,

 Psikolojik ölçme araçları,

 Öğrenci gelişim dosyaları ve kayıtları,

 Okul araç ve gereçleri,

 Bilgisayar.

 

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

 Rehber öğretmen (psikolojik danışman) olmak isteyenlerin;

 Sözlü ifade gücüne ve empati yeteneğine sahip,

 Sosyal bilim ve sosyal yardım ilgisi gelişmiş,

 Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

 Sağlıklı bir iletişim ortamı sağlayabilen,

 Dikkatli, işine özen gösteren,

 Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

 Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

 Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı

kimseler olmaları gerekir.

 

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Rehber öğretmen (psikolojik danışman), bireysel rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini odasında, grup rehberliği hizmetini sınıfta yürütür.

 

MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Mesleki eğitim aşağıda belirtilen üniversitelere bağlı eğitim fakültelerinin "Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık" bölümlerinde verilmektedir.

 Abant İzzet Baysal Üniversitesi (Bolu) Eğitim Fakültesi.

 Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Ahi Evren Üniversitesi (Kırşehir) Eğitim Fakültesi

 Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ,

 Atatürk Üniversitesi (Erzurum) Eğitim Bilimleri Fakültesi ,

 Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Çukurova Üniversitesi ( Adana) Eğitim Bilimleri Fakültesi ,

 Boğaziçi Üniversitesi ( İstanbul) Eğitim Fakültesi,

 Çukurova Üniversitesi ( Adana) Eğitim Bilimleri Fakültesi ,

 Dokuz Eylül Üniversitesi ( İzmir ) Eğitim Bilimleri Fakültesi ,

 Ege Üniversitesi (İzmir) Eğitim Fakültesi

 Gazi Üniversitesi (Ankara) Gazi Eğitim Fakültesi ,

 Gaziosmanpaşa Üniversitesi (Tokat) Eğitim Fakültesi

 Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Hacettepe Üniversitesi ( Ankara) Eğitim Fakültesi ,

 İnönü Üniversitesi. (Malatya) Eğitim Fakültesi ,

 İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi ,

 Kafkas Üniversitesi (Kars) Eğitim Fakültesi

 Karadeniz Teknik Üniversitesi (Trabzon) Fatih Eğitim Fakültesi ,

 Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Maltepe Üniversitesi (İstanbul) Eğitim Fakültesi

 Marmara Üniversitesi (İstanbul) Atatürk Eğitim Fakültesi ,

 Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,

 Ondokuz Mayıs Üniversitesi (Samsun) Eğitim Fakültesi ,

 Selçuk Üniversitesi ( Konya) Eğitim Fakültesi ,

 Pamukkale Üniversitesi, (Denizli)

 Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Uludağ Üniversitesi (Bursa) Eğitim Fakültesi

 Yeditepe Üniversitesi (İstanbul) Eğitim Fakültesi

Ayrıca, “Psikoloji” bölümü mezunlarından Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını veya Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile açılan /açılacak pedagojik Formasyon programını başarı ile tamamlayanlarda Rehber Öğretmen olarak çalışabilirler. ´´Psikoloji´´ bölümlerinden mezun olanların görev alacakları özel eğitim okulları ve kurumları engel grubuyla ilgili özel eğitim alanında en az 9 kredilik ders almaları veya özel eğitim alanında yüksek lisans yapmış olması gerekir.Bunların dışında, daha önceki yıllarda “Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bölümü/Anabilim Dalı” mezunlar da MEB tarafından bu alanda Rehber Öğretmen olarak atanabilirler.

 

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Meslek eğitimine başlayabilmek için

 Lise veya dengi okul mezunu olmak,

 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı ’nda (LYS) "Rehberlik ve Psikolojik Danışma" lisans programı için yeterli “TM-3” puan almak.

 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda "Rehberlik ve Psikolojik Danışma" lisans programı ile ilgili en az bir yüksek öğretim programını tercih etmek gerekmektedir. Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin Sosyal Bilimler, Edebiyat, Sosyal Bilimler ve Edebiyat, Dil ve Edebiyat ve Genel Kültür ile Türkçe- Matematik alanlarından mezun iseler YGS ve LYS sonuçlarına göre ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme işleminde diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler. Ancak kendi alan/kol/bölümleri dışında bir yükseköğretim programını tercih eden adayların yerleşme şansları azalmaktadır.

 

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

Eğitim Fakültelerinin “Rehberlik ve Psikolojik Danışma” bölümlerinde 8 yarıyıllık dönemlerden oluşan 4 yıl süreli eğitim verilmektedir. Eğitim süresince;

1.yıl; Bilimsel Araştırma Teknikleri I-II, Eğitim Sos. ve Çağdaş Akımlar, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi I-II, Psikolojiye Giriş I-II, Felsefeye Giriş, Öğr. Mesleğine G., Türkçe I. Yazılı Anlatım, Türkçe II Sözlü Anlatım, Yabancı Dil I-II, Atatürk İlkeleri ve İnk. Tarihi I-II, Rehberlik ve Psik. Dan. Giriş, Özel Eğitime Giriş, Okul Deneyimi I, Güzel Sanatlar (seçimlik).

2. yıl; İstatistik I-II, Ergenlik Psikolojisi I-II, Çocuk Hakları KMÇ, Fizyoloji I-II, Temel Eğt. Teo. ve Sor., Bilgisayar, Sağlık Bilgisi ve İlkyardım (seçimlik), Bireyi Tanıma Teknikleri, Gelişim ve Öğrenme, Eğitim Tarihi, Okul Öncesi Eğitim, Reh. ve Psik. Dan.’da Çağdaş Akımlar, Psikofizyoloji, Öğretimde Planl. ve Değ.

3. yıl; Davranış Boz. ve Eğt. I-II, Çocuk Suçluluğu ve Yen. Eğt., Mesleğe Yöneltme, Zeka ng. Ço. Psk. ve Eğt., Farklı Öğretim Kad. Rehb., Okul Yönetimi, Yetişkin Psk. ve Ana-Baba Eğt., Temel İletişim Becerileri, Öğrt. Tek. ve Mat Geliştirme, Özel Öğrenme Güçlükleri,Aile Danışmanlığı, Çocuk Psikolojisi Uygulamaları, Eğitimde Program Uygulamaları, Üstün Çocuk. Psk. ve Eğitimi, Reh. ve Psik. Dan. Etik Kurallar, Özel Öğretim Yöntemleri I, Sınıf Yönetimi.

4. yıl; Örgütsel Psikoloji, Eğitim ve Öğretimde Testler I-II, Reh. ve Psik. Dan. İlke ve Tek., Grupla Psik. Dan., Psikiyatri I, Özel Öğretim Yöntemleri II, Okul Deneyimi 2, Test Uygulama I-II (Seçimlik), Seçmeli I-II, İnsan Kaynakları, Karşılaştırmalı Okul Sistemleri, Resimleriyle Çocuk, Rehberlik, Öğretmenlik Uygulaması.

 

EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini tamamlayanlara "Lisans Diploması" verilir. Bu elemanlara Milli Eğitim Bakanlığı´nda "Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman)" unvanı verilmektedir.

 

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Rehber öğretmenler, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında, rehberlik araştırma merkezlerinde, özel eğitim kurumlarında, dershanelerde, halk eğitim merkezlerinde, çıraklık eğitim merkezlerinde çalışabilirler. Eğitim Psikolojisi, Eğitim Yönetimi, Eğitim Bilimine Giriş, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Türk Eğitim Tarihi, Halk Eğitim ve Toplum Kalkınması, Araştırma Teknikleri, Gurupla  Çalışma Teknikleri, Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim Sosyolojisi, Psikoloji, İnsan İlişkileri,

Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi, Düşünme Eğitimi derslerini verirler.

 

EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Psikolojik danışma ve rehberlik programını ilk beş tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen adaylardan, belli koşulları taşıyanlara Milli Eğitim Bakanlığı’nca burs sağlanır. Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenim ve harç kredisinden ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının sağladığı kredi ve burs olanaklarından da yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

Eğitim sonunda ‘’Öğretmen’’ olarak atananlar 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’na göre 9. Derecenin 1.kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Bu öğretmenler yan ödeme, ek ders ücreti gibi olanaklardan da yararlanırlar. Özel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler ise, okul yönetimi ile yaptıkları anlaşmalara göre değişik miktarlarda ücret alabilmektedirler.

MESLEKTE İLERLEME

İdari yönden okul müdürü veya müdür yardımcısı olabilirler. Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans ve doktora yapabilir,araştırma görevlisi olabilir ve akademik kariyer yapabilirler. Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan sınavı kazanırlarsa Eğitim Yöneticisi olabilirler. Özel şirketlerde kariyer danışmanlığı gibi unvanlarla çalışabilirler.

RESİM / GRAFİK ÖĞRETMENİ

TANIM

Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere, resim / grafik ile ilgili eğitim veren kişidir.

 

GÖREVLER

Resim / grafik ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

Resim / grafik öğretmeni, bu program çerçevesinde,

 Eğitiminden sorumlu olduğu grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar,

 Sorumlu olduğu atölye, laboratuar, işlik vb. yerleri sürekli olarak eğitime hazır durumda bulundurur. (Gerektiğinde kullanılan alet ve makinelerin bakımlarını ve basit onarımlarını yapar.)

 Kendisine ayrılan ders saatlerinde planını uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,

 Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,

 Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,

 Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,

 İşletmelerde uygulama yapan öğrencilerin çalışmalarını izler, ilgililere rehberlik eder,

 Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,

 Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur,

yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

 

KULLANILAN ALET, MALZEME VE EĞİTİM MATERYALLERİ

 Alanı ile ilgili meslek dersleri müfredat programı, yıllık ve günlük çalışma planları, not defteri, ders defteri, yoklama fişi, öğrenci iş takip formu,

 Ders kitapları, yardımcı kitaplar, iş ve işlem yaprakları, bilgi yaprakları, meslek alanı ile ilgili çeşitli teknik yayınlar,

 Eğitim araçları (Projeksiyon, tepegöz, video, TV, video bantları, saydam, bilgisayar, bilgisayar yazılımları, CD vb.).

 

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Resim / grafik öğretmeninin hem alanıyla ilgili hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

Resim / grafik öğretmeni olmak isteyenlerin:

 Şekil ve uzay ilişkilerini görebilen,

 Renk ve şekilleri en ince ayrıntıları ile algılayabilen,

 Hayal gücü zengin, yaratıcı ve genel kültürü olan,

 Tasarımlarını çizgilerle ifade edebilen,

 Planlama ve koordine etme yeteneği olan, konusunda bilgi verebilen,

 Estetik görüş sahibi, güzel sanatlara karşı ilgili ve bu alanda başarılı,

 Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

 İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

 Dikkatli, işine özen gösteren,

 Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

 Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

 Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu,

 Girişimci, yaratıcı

kimseler olmaları gerekir.

 

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Resim / grafik öğretmeni, sınıfta, atölyede ve işletmelerde görev yapar, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı temiz, zaman zaman gürültülüdür.

 

MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Önceki yıllardan “Uygulamalı Resim Öğretmenliği, Mesleki Resim Öğretmenliği ve Grafik Öğretmenliği” lisans programını bitirenler Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Resim / Grafik Öğretmeni olarak atanabilirler.

 

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,

 Lise veya dengi okul mezunu olmak,

 Yükseköğretime Geçiş Sınavında (YGS) herhangi bir puan türünden barajı aşarak başarılı olduktan sonra, ilgili üniversitece yapılacak olan özel yetenek sınavında girmeleri ve başarılı olmaları gerekmektedir. ÖSYM tarafından yapılan (YGS) sınav barajını geçen adaylar daha sonra ilgili üniversitelerin belirlediği tarihlerde yapılan yetenek sınavı ve mülakata sonuçlarına göre üniversitelerde bu bölümlere yerleştirilmektedirler. Bilgisayar Destekli Yayıncılık, İnternet Gazeteciliği ve Yayıncılık, Masaüstü Yayıncılık, Matbaacılık, Matbaacılık ve Baskı Teknikleri, “Fotoğrafçılık”, “Fotoğrafçılık ve Kameramanlık”, “Grafik”, Grafik “Tasarımı”,“Serigrafi” Tasarım ev Basım-Yayımcılık, Basım ve Yayın Teknolojileri , Basın ve Yayıncılık, Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon, Grafik ve Reklamcılık, Marka İletişimi, Web Teknolojileri ve Programlama ön lisans programını başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavı’nda başarılı oldukları takdirde, “Grafik” lisans programına dikey geçiş yapabilirler.

 

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi yıldır.

Öğrenciler eğitim ve öğretim boyunca;

 Mesleki ve teknik bilgi ile yaratıcılığını birleştirerek, yeni tasarımlar yapmasını,

 Tasarımlara uygun baskı yöntemlerini kullanmasını,

 Yeni bir ürünün tanıtımına yönelik projeler geliştirmesini,

 Baskı tekniklerinin bütününü,

 Kullandığı makine araç-gerecin basit bakım ve onarımını yapmasını öğrenir.

Eğitim süresince; Temel Sanat Eğitimi, Grafik Tasarım Uygulama, Desen, Yazı, Tipografi, Fotoğraf, Teknik Resim, Estetik, Sanat Tarihi, Bilgisayar Grafiği, Tasarım Psikolojisi, Tasarım Teorisi ve Yöntemler, Grafik-Tasarım ve Uygulama, Tanıtım Grafiği, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Genel Öğretim Metodları gibi dersler okutulmaktadır. Fakülte son sınıfta öğrenciler okullarda öğretmenlik uygulaması yaparlar.

 

EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara lisans diploması ve “Grafik Öğretmeni” unvanı verilir.

 

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Meslek elemanlarının büyük çoğunluğu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı meslek liselerinde Grafik ve Fotoğraf alanlarında öğretmen olarak çalışmaktadırlar. Grafik dalının alan ortak ve dal dersleri, Alanın diğer dallarının bu dalla ilgili alan ortak ve dal dersleri, Diğer alanların bu dalla ilgili alan ortak/dal dersleri ve modülleri derslerini vermektedirler. Özel sektörde eğitici veya grafiker olarak görev alabilirler. İsteyenler kendi işlerini kurabilirler.

 

EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Meslek eğitimi sırasında Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü´nün

verdiği öğrenci kredisinden yararlanmak mümkündür. Ayrıca, Kurumun yurt hizmetlerinden de yararlanılabilir. Bunların dışında öğrenciler çeşitli kurum ve kuruluşlarca sağlanan burslardan da yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

Eğitim sonunda öğretmenliğe hak kazanan ve yeni göreve başlayan öğretmenler 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu´na göre 9. derecenin 1. kademesinden aylıkla göreve başlayarak maaş, yan ödeme ve ek ders ücreti alırlar. Ayrıca her yıl tüm öğretmenlere okullar açılmadan önce eğitim-öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.

MESLEKTE İLERLEME

Lisans eğitiminden sonra alanlarında mastır (yüksek lisans) ve doktora eğitimi alarak akademik kariyer yapabilirler, yüksek öğretim kurumlarında araştırma görevlisi, doçent, profesör gibi unvanlarla öğretim üyesi olarak görev yapabilirler. Çalıştıkları okullarda veya Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde idari kademelere yükselebilirler.

Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan sınavlarda başarılı oldukları takdirde eğitim yöneticiliği yapabilirler.

RESİM / RESİM - İŞ ÖĞRETMENİ

________________________________________________________

TANIM

Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere, resim/resim-iş ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranışları kazandıran kişidir.

 

GÖREVLER

  • Resim / Resim - İş ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.
  • Resim / Resim - İş öğretmeni, bu program çerçevesinde;
  • Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar,
  • Sorumlu olduğu atölye, laboratuar, işlik vb. yerleri sürekli olarak eğitime hazır durumda bulundurur. (Gerektiğinde kullanılan alet ve makinelerin bakımlarını ve basit onarımlarını yapar.)
  • Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,
  • Öğrencilerin başarılarını değerlendirir,
  • Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
  • Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,
  • Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,
  • Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,
  • Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

 

KULLANILAN ALET, MALZEME VE EĞİTİM MATERYALLERİ

  • Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri,
  • Ders kitapları, yardımcı kitaplar, iş ve işlem yaprakları, bilgi yaprakları, meslek alanı ile ilgili çeşitli teknik yayınlar,
  • Eğitim araçları (projeksiyon, tepegöz, video, TV, video bantları, saydam, bilgisayar, bilgisayar yazılımları CD vb.),
  • Çalışma masası, resim sehpası, çeşitli boyalar, mürekkep, fırça, tuval, palet, tutkal, renkli kağıtlar, cetvel, maket bıçağı, oyma bıçakları, çeşitli el aletleri, röprodüksiyonlar.

 

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Resim / resim - iş öğretmeninin hem alanı ile hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

Resim/Resim -iş öğretmeni olmak isteyenlerin;

 Normalin üzerinde genel yeteneğe,

 Renkleri ayırdedebilme gücüne,

 El ve parmak becerisine, göz-el koordinasyonuna,

 Şekilleri ve renkleri ayırdedebilme ve uzay ilişkilerini görebilme yeteneğine sahip,

 Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

 İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

 Dikkatli, işine özen gösteren,

 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen,

 Sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

 Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

 Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu,

 Girişimci, yaratıcı

kimseler olmaları gerekir.

 

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Resim / Resim - iş öğretmeni, sınıfta veya resim atölyesinde görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz gürültülü ve tozludur.

 

MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin Eğitimi; üniversitelere bağlı Eğitim Fakültelerinin Resim-İş Öğretmenliği Bölümlerinde verilmektedir.

 Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Atılım Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi

 Beykent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi

 Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Çanakkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Harran Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi

 Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Sakarya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi

 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Ayrıca “Resim Bölümü” bölümü mezunları Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını veya Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile açılan /açılacak pedagojik Formasyon programını başarı ile tamamlayanlarda Resim- Resim-İş Öğretmeni olabilirler.

 

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,

 Lise veya dengi okul mezunu olmak,

 Yükseköğretime Geçiş Sınavında (YGS) herhangi bir puan türünden barajı aşarak başarılı olduktan sonra, ilgili üniversitece yapılacak ola

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.01.2018 - Güncelleme: 05.01.2018 10:22 - Görüntülenme: 682
Kaynak: http://e-ogrenme.iskur.gov.tr/oyscontent/Courses/Course162/index.html
  Beğen | 0  kişi beğendi