T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AYDIN / BOZDOĞAN - Bozdoğan Anadolu Lisesi

Meslekler T Harfi ile Başlayanlar

TARİH ÖĞRETMENİ

________________________________________________________

TANIM

Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere, tarih ile ilgili eğitim veren kişidir.

 

GÖREVLER

Tarih konusu ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

Tarih öğretmeni, bu program çerçevesinde,

 Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar,

 Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,

 Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,

 Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,

 Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,

 Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,

 Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,

 Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

 

KULLANILAN ALET, MALZEME

VE EĞİTİM MATERYALLERİ

 Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri,

 Ders kitapları,

 Okul araç ve gereçleri,

 Ders araç ve gereçleri.

 

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Tarih öğretmeninin hem alanı ile hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

Tarih öğretmeni olmak isteyenlerin;

 Sözel yeteneği gelişmiş,

 Tarih ve sosyolojiye ilgi duyan,

 Sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı,

 Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

 İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

 Dikkatli, işine özen gösteren,

 Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

 Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

 Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

 

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Tarih öğretmeni, sınıfta görev yapar. Görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür.

 

MESLEK EĞİTİMİNİN

VERİLDİĞİ YERLER

 Meslek eğitimi, aşağıdaki üniversitelere bağlı Eğitim Fakültelerinin "Tarih Öğretmenliği" bölümlerinde verilmektedir.

 Atatürk Üniversitesi (Erzurum) Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi,

 Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi,

 Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi,

 Dokuz Eylül Üniversitesi (İzmir) Buca Eğitim Fakültesi,

 Gazi Üniversitesi (Ankara) Gazi Eğitim Fakültesi,

 Marmara Üniversitesi (İstanbul) Atatürk Eğitim Fakültesi,

 Selçuk Üniversitesi (Konya) Eğitim Fakültesi,

 Yüzüncü Yıl Üniversitesi (Van) Eğitim Fakültesi.

 Ayrıca, “Tarih Bölümü” bölümü mezunları Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını veya Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile açılan /açılacak Pedagojik Formasyon Programını başarı ile tamamlayanlar, lise ve dengi okullarda Tarih Öğretmeni olabilirler.

 

MESLEK EĞİTİMİNE

GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,

 Lise veya dengi okul mezunu olmak,

 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı ’nda (LYS) "Tarih Öğretmenliği" lisans programı için yeterli “TS-2” puan almak.

 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda "Tarih Öğretmenliği"lisans programı ile ilgili en az bir yüksek öğretim programını tercih etmek gerekmektedir. Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin Sosyal Bilimler, Edebiyat, Sosyal Bilimler ve Edebiyat, Dil ve Edebiyat ve Genel Kültür alanlarından mezun iseler YGS ve LYS sonuçlarına göre ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme işleminde diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedir. Anadolu Öğretmen Lisesi ve Öğretmen Liselerinin “Sosyal Bilimler, Edebiyat, Sosyal Bilimler ve Edebiyat, Dil ve Edebiyat, Genel Kültür, Türkçe- Matematik, Sınıf Öğretmenliği” Alanları ile “Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsü” mezunları ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sınavı sonucunda ek puan almaları nedeniyle, diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedir. Ancak kendi alan/kol/bölümleri dışında bir yükseköğretim programını tercih eden adayların yerleşme şansları azalmaktadır.

 

EĞİTİMİN SÜRESİ

VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi 5 yıldır.

Eğitim süresince su dersler verilmektedir.

Osmanlı Paleografyası, İslamiyetten Önce Türk Tarihi, Eskiçağ Tarihi, Tarih Metodolojisi Bizans ve Batı Avrupa Tarihi, Osmanlı Tarihi, İslam Tarihi, Eskiçağ Tarihi, Tarih Metodolojisi , Eğitim Bilimlerine Giriş, Büyük Selçuklu  İmparatorluğu Tarihi, Doğu Avrupa Türk Kavimleri Tarihi, Osmanlı Coğrafyası Türk İslam Devletleri Tarihi, Anadolu Selçuklu Tarihi, Türk Moğol İmp. Tarihi, Türkiye Coğrafyası, Selçuklu Müesseseleri ve Medeniyet Tarihi , Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyet Tarihi, Ülkeler Coğrafyası, Doğu Avrupa Türk Kavimleri Tarihi , Anadolu Beylikleri Tarihi , Türk Kültür Tarihi , Yeni ve Yakınçağda Avrupa, Özel Öğretim Uygulamaları, Türk Dili, Yabancı Dil, Eğitim Psikolojisi, Eğitim Sosyolojisi, Genel Öğretim Metodları, vb. zorunlu ve seçmeli dersleri alırlar.

Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yapmaktadırlar.

 

EĞİTİM SONUNDA ALINAN

BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara "Tarih Öğretmenliği" lisans diploması ve “Tarih Öğretmeni” unvanı verilir.

 

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Tarih öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarında ve mesleki eğitim merkezlerinde; Tarih alanında öğretmen olarak görev yapmaktadırlar. Bunun yanı sıra dershane ve benzeri kuruluşlarda görev yaparlar. Tarih öğretmenleri; Tarih, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Demokrasi ve İnsan Hakları, Osmanlı Tarihi, İslam Tarihi, Türk Eğitim Tarihi, Sosyal Bilgiler, Halk Kültürü , Çağdaş Türk ve Dünya, Sosyal Bilimlere Giriş, Sosyal Bilimler, Sosyal Bilim Çalışmaları, Halk Bilim, Antropoloji , Uluslararası İlişkiler derslerini verebilirler.

Tarih dersi tüm okulların müfredat programında yer aldığından bu alanda yetişen öğretmenlere duyulan gereksinim giderek artmaktadır.

 

EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Tercihlerinde öğretmenlik programını ilk beş tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen adayların belirli bir kısmına Milli Eğitim Bakanlığınca burs verilmektedir. Bu konudaki duyuru her yıl yayınlanan öğrenci seçme ve yerleştirme sınav kılavuzunda yapılmaktadır. Mesleki eğitim boyunca öğrenciler Yükseköğretim Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen kredi olanağından faydalanırlar. Ayrıca, çeşitli kurum ve kuruluşların vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler.

 

EĞİTİM SONRASI

Eğitim sonunda “Öğretmen” olarak atananlar 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’na göre 9. derecenin 1. kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Bu öğretmenler yan ödeme, ek ders ücreti gibi olanaklardan da yararlanırlar.

Her yıl okullar açılmadan önce, tüm öğretmenlere eğitim-öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.

 

MESLEKTE İLERLEME

Lisans eğitiminden sonra üniversite bünyesinde yüksek lisans yaparak öğretim görevlisi, doçent ve profesör olabilirler. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı meslek okullarında görev alanlar idarecilik yapabilmektedir (Müdür, Müdür Yardımcısı vb.). Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan müfettişlik sınavlarında  başarılı oldukları takdirde alanlarında müfettişlik yapabilirler. Ayrıca yapılan sınavda başarılı olmaları durumunda başöğretmen ve uzman öğretmen olabilirler.

 

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ

____________________________________________________________

TANIM

Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere Türk dili ve edebiyatı ile ilgili eğitim veren kişidir.

 

GÖREVLER

Türk dili ve edebiyatı ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni, bu program çerçevesinde,

 Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar,

 Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,

 Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,

 Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,

 Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,

 Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,

 Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,

 Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

 

KULLANILAN ALET, MALZEME

VE EĞİTİM MATERYALLERİ

 Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri,

 Ders kitapları,

 Okul araç ve gereçleri,

 Ders araç ve gereçleri.

 

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeninin hem alanı hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip kimseler olmaları gerekir.

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni olmak isteyenlerin;

 Sözel yeteneği gelişmiş,

 Dil ve edebiyata ilgi duyan,

 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen,

 Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

 İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

 Dikkatli, işine özen gösteren,

 Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

 Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

 Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı

kimseler olmaları gerekir.

 

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni, sınıfta görev yapar. Görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı oldukça gürültülü ve biraz tozludur.

 

MESLEK EĞİTİMİNİN

VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi aşağıda belirtilen üniversitelere bağlı eğitim fakültelerinin “Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği” bölümünde verilmektedir.

 Atatürk Üni. (Erzurum) Fen-Edebiyat Yüksekokulu

 Balıkesir Üni. Fen-Edebiyat Fakültesi

 Başkent Üni (Ankara) Fen-Edebiyat Fakültesi

 Dicle Üni. (Diyarbakır) Fen-Edebiyat Fakültesi

 Doğu Akdeniz Üniversitesi,

 Dokuz Eylül Üni. (İzmir) Eğitim Fakültesi

 Gazi Üni. (Ankara) Fen-Edebiyat Fakültesi/Eğitim Fakültesi

 Girne Amerikan Üniversitesi,

 Hoca Ahmet Yesevi Uluslar arası Türk-Kazak Üniversitesi,

,

MESLEK EĞİTİMİNE

GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,

 Lise veya dengi okul mezunu olmak,

 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) “Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği” lisans programı için yeterli “TS-2” puan almak.

 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği” lisans programı ile ilgili en az bir yüksek öğretim programını tercih etmek gerekmektedir.

Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin Sosyal Bilimler, Edebiyat, Sosyal Bilimler ve Edebiyat, Dil ve Edebiyat, Genel Kültür ve Sınıf Öğretmenliği, Türkçe-Matematik alanları mezunları ile Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsünden mezun iseler YGS ve LYS sonuçlarına göre ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme işleminde diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler. (Kılavuz Tablo 3A)

Ancak kendi alan/kol/bölümlerin dışında bir yüksek öğretim programlarını tercih eden adayların yerleşme şansı azalmaktadır.

 

EĞİTİMİN SÜRESİ

VE İÇERİĞİ

Eğitim Fakültelerinin "Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği" bölümünde eğitim süresi 5 yıldır.

Eğitim süresince;

1 Yıl: Türkiye Türkçesi, Osmanlı Türkçesi, Türk Dili tarihi, Türkçe-Kompozisyon, Eski Türk Edebiyatına Giriş, Yeni Türk Edebiyatına Giriş, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Atatürk İlkeleri ve Mürekkep Tarihi, Yabancı Dil, Bilgi Teknolojisi Kullanımı, Türkiyede Türk, Osmanlı Türk, Türk Dili, Klasik Türk Literatüre Giriş, Çağdaş Türk Literatüre Giriş, Halk Edebiyatına Giriş, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Temel Bilgisayar Bil.ve Basic Prog.Dili.

2. Yıl: Türkiye Türkçesi, Osmanlı Türkçesi, Eski Anadolu Türkçesi, Yeni Türk Edebiyatı, Eski Türk Edebiyatı, Orhun Türkçesi, Türk Halk Edebiyatı, Edebiyat Teorileri, Türkiyede Türk, Osmanlı Türk, Eski Anadolu Türk, Modern Türk Edebiyatı, Klasik Türk Edebiyatı, Orhun Türk, Türk Halk Edebiyatı, Edebiyat Teorileri, Uygur Türkçesi,

3. Yıl: Çağdaş Türk Lehçeleri, Yeni Türk Edebiyatı, Eski Türk Edebiyatı, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Türk Halk Edebiyatı, Karahanlı Türkçesi, Türk Halk Bilimi, Klasik Türk Edebiyatı, Prosein Klasik Türk Edebiyatı, Harezm-Kıpçak Türkçesi,

4. Yıl: Çağatay Türkçesi, Yeni Türk Edebiyatı, Eski Türk Edebiyatı, Tenkit Tarihi, Türk Halk Edebiyatı, Eleştiri Tarihçesi, Türk Halk Edebiyatı, Klasik Türk Edebiyatı, Araştırma Projeleri

Derslerini almaktadırlar.

Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yapmaktadırlar.

 

EĞİTİM SONUNDA ALINAN

BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara “Türk Dili Edebiyatı Öğretmenliği” lisans diploması ve "Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni" unvanı verilir.

 

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

“Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü ve Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü” bölüm mezunları Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans  Programını veya Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile açılan /açılacak pedagojik Formasyon programını başarı ile tamamlayanlar, lise ve dengi okullarda “Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni” olabilirler.

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenleri, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaöğretim kurumlarında, özel okul ve dershanelerde branşlarında çalışabilirler. Türk Edebiyatı, Dil ve Anlatım, Türkçe, Drama, Çocuk Edebiyatı, Halk Bilim,  Diksiyon, Sanat Etkinlikleri, Halk Kültürü, Diksiyon ve Hitabet, Osmanlı Türkçesi, Etkili Konuşma derslerine girebilirler. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenleri, iş bulmakta zorluk çekmemektedirler. Öğretmenler rotasyona tabi tutulduklarından ve zorunlu hizmetleri dolayısıyla yurdun her kesiminde görev yapmak durumundadırlar. Yazar, şair, araştırmacı olabilecekleri gibi köşe yazarı olarak da çalışabilirler. Radyo-TV ve basılı yayın kuruluşlarında çalışma olanakları bulunmaktadır. Öğretmenlik dışında sayılan bu çalışma yerleri, kişinin kendini yetiştirme durumuna, ilgisine ve ideallerine göre şekillenmektedir.

 

 

 

EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Bu programı ilk beş tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen adaylardan belli koşulları taşıyanlara MEB’ca burs sağlanır. Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenci kredisinden ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının sağladığı kredi ve burs olanaklarından da yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

Eğitim sonunda “Öğretmen” olarak atananlar 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’na göre 9. derecenin 1. kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Bu öğretmenler yan ödeme, ek ders ücreti gibi olanaklardan da yararlanırlar.

Her yıl okullar açılmadan önce, tüm öğretmenlere eğitim-öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır. Özel öğretim kurumlarında çalışanların elde ettikleri kazanç, net asgari ücretin en az 4 katı tutarındadır.

MESLEKTE İLERLEME

Milli Eğitim Bakanlığına bağlı meslek okullarında görev alanlar idarecilik yapabilmektedir (Müdür, Müdür Yardımcısı vb.).

Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan müfettişlik sınavlarında başarılı oldukları takdirde alanlarında müfettişlik yapabilirler. Ayrıca yapılan sınavda başarılı olmaları durumunda başöğretmen ve uzman öğretmen olabilirler. Üniversitelerde akademik kariyeri seçenler profesörlüğe kadar yükselebilirler.

TÜRKÇE ÖĞRETMENİ

____________________________________________________________

TANIM

Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere Türkçe ile ilgili eğitim veren kişidir.

 

GÖREVLER

Türkçe konusu ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

Türkçe Öğretmeni, bu program çerçevesinde,

 Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar,

 Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,

 Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,

 Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,

 Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,

 Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,

 Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,

 Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur,

yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

 

KULLANILAN ALET, MALZEME

VE EĞİTİM MATERYALLERİ

 Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama

defteri,

 Ders kitapları,

 Okul araç ve gereçleri,

 Ders araç ve gereçleri.

 Okul kitaplığı.

 

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Türkçe Öğretmeninin hem alanıyla ilgili hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

Türkçe Öğretmeni olmak isteyenlerin;

 Sözel yeteneği gelişmiş,

 Dil ve edebiyata ilgi duyan

 Kitap okumayı seven,

 Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

 İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

 Dikkatli, işine özen gösteren,

 Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

 Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

 Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı

kimseler olmaları gerekir.

 

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Türkçe Öğretmeni, sınıfta ve bazen kütüphanede görev yapar. Görevini genellikle oturarak yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür.

MESLEK EĞİTİMİNİN

VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi, aşağıda belirtilen üniversitelere bağlı eğitim fakültelerinin “Türkçe Öğretmenliği” bölümlerinde verilmektedir.

 Abant İzzet Baysal Üniversitesi-Eğitim Fakültesi

 Adıyaman Üniversitesi- Eğitim Fakültesi

 Afyon Kocatepe Üni. Eğitim Fakültesi

 Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Ahi Evran Üniversitesi (Kırşehir)- Eğitim Fakültesi

 Akdeniz Üniversitesi,

 Amasya Üniversitesi- Eğitim Fakültesi

 Atatürk Üni. (Erzurum) Fen-Edebiyat Yüksekokulu

 Balıkesir Üni. Eğitim Fakültesi

 Başkent Üni. Eğitim Fakültesi

 Celal Bayar Üni. (Manisa) Eğitim Fakültesi

 Cumhuriyet Üni (Sivas). Eğitim Fakültesi

 Çanakkale 18 Mart Üni. Eğitim Fakültesi

 Çukurova Üni (Adana) Eğitim Fakültesi

 Dicle Üni. (Diyarbakır) Eğitim Fakültesi

 Dokuz Eylül Üni. (İzmir) Eğitim Fakültesi

 Dumlupınar Üni. (Kütahya) Eğitim Fakültesi

 Erciyes Üni. (Kayseri) Eğitim Fakültesi

 Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Fırat Üni. (Elazığ) Eğitim Fakültesi

 Gazi Üni. (Ankara) Eğitim Fakültesi

 Gaziantep Üni. Eğitim Fakültesi

 Giresun Üni. Eğitim Fakültesi

 Hakkari Üniversitesi,

 İnönü Üni. (Malatya) Eğitim Fakültesi

 İstanbul Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Kafkas Üni. (Kars) Eğitim Fakültesi

 Karadeniz Teknik Üni. (Trabzon) Eğitim Fakültesi

 Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi

 Kilis 7 Aralık Üni. Eğitim Fakültesi

 Kocaeli Üni. Eğitim Fakültesi

 Marmara Üni. Eğitim Fakültesi

 Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi(Burdur) Eğitim Fakültesi

 Mersin Üni. (İçel) Eğitim Fakültesi,

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.01.2018 - Güncelleme: 05.01.2018 10:23 - Görüntülenme: 973
Kaynak: http://e-ogrenme.iskur.gov.tr/oyscontent/Courses/Course162/index.html
  Beğen | 0  kişi beğendi